Temat: Wykonanie masek do inscenizacji pt. "Kosmatek szuka mieszkania
UCZESTNICY: dzieci z klasy I - III uczęszczające na świetlicę
CZAS : 1 godzina
CELE : uczeń po zakończonych zajęciach:
- potrafi rozwiązać zagadki
- dokładnie wykonuje prace
- potrafi wykonać maskę
- rozwija wyobraźnię twórczą
- przestrzega zasad zgodnego użytkowania wspólnych narzędzi
METODY: problemowa, praktycznego działania, słowna,
NARZĘDZIA PRACY: kartki z bloku technicznego, farby plakatowe, pędzelki, nożyczki,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tekst z opowiadaniem, zagadki, praca wzorcowa
PRZEBIEG zajęć
I Wprowadzenie
- Przypomnienie treści opowiadania pt " Kosmatek szuka mieszkania".
Wyszczególnienie postaci- Jakie postaci występują w utworze pt " Kosmatek szuka mieszkania"?
- Kto opisze wygląd jeża, wiewiórki, niedźwiedzia?
- Jak wyobrażacie sobie postać Kosmatka?
W jaki sposób zwierzęta te przygotowują się do zimy?- Jak spędza zimę jeż?
- Co robi zimą niedźwiedź?
- Jak przygotowuje się do tej pory roku wiewiórka?
II Część zasadnicza
1. Podział dzieci na grupy
Rozwiązywanie zagadek mających na celu wyłonienie dzieci do wykonywania określonego rodzaju maski.
ZAGADKI
Bardzo lubią orzechy, |
mam rude futerko, |
ogonkiem się przykrywam, |
jak ciepłą kołderką. |
Choć ma igieł dużo, |
kiepski z niego krawiec, |
bo w te igły, nitek |
nie potrafi nawlec. |
Malutki człowieczek z waszych bajeczek. |
Ten żarłok ciepłym futrem pokryty |
przez całą zimę śpi jak zabity, |
prawdopodobnie z tego powodu, |
że w zimie pszczoły nie robią miodu. |
2. Przejście do przygotowanych wcześniej stanowisk
-
pokaz pracy wzorcowej
-
wyjaśnienie i ustalenie kolejności wykonywanych czynności
- odrysowanie konturu
- wycinanie masek i otworów na oczy
- malowanie farbami
- robienie otworów do gumki
- przymocowanie gumki do maski
III Wystawa prac.
IV Inscenizacja z wykorzystaniem wykonanych masek.