Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider

 
Temat: "Tajemnicza Wyspa"- praca malowana na dużym kartonie w oparciu o utwór J. Brzechwy pt. " Na wyspach Bergamutach".

Czas:60 min

Uczestnicy: dzieci z klas I –III

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

  • zna treść wiersza J. Brzechwy pt. "Na wyspach Bergamutach" 
  • rozwija wyobraźnię twórczą 
  • dba o estetykę pracy 
  • potrafi współpracować w grupie 
  • potrafi przenieść na papier swoje wyobrażenia

Metody: pogadanka, elementy dramy, problemowa, twórcza aktywność dziecka

środki dydaktyczne: wiersz J. Brzechwy pt. "Na wyspach Bergamutach", kaseta z piosenkami z "Akademii Pana Kleksa"

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa, grupowa

Technika: malarska

Materiały i narzędzia: karteczki samoprzylepne, kredki, duże arkusze szarego papieru, farby , pojemniki na wodą, pędzle

Przebieg zajęć

- Powitanie dzieci w krainie wyobraźni i zaproszenie do wspólnej zabawy.

- Przygotowanie identyfikatorów: Dzieci otrzymują małe karteczki samoprzylepne. Zadaniem ich jest narysowanie jednego z mieszkańców Tajemniczej Wyspy na którą się dziś wybierają i wymyślenie dla niego odpowiedniej nazwy. Karteczki uczniowie przypinają sobie do ubrania.

- Wysłuchanie czytanego przez nauczyciela wiersza pt. "Na wyspach Bergamutach".

- Rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego utworu.

- Zabawa: Każde dziecko wybiera jednego bohatera przeczytanego wiersza i próbuje w pozie przedstawić go reszcie grupy.( postacie mogą się powtarzać)

- Wypowiedzi dzieci na temat wymyślonej przez nie tajemniczej wyspy.

Jakie istoty zamieszkują wyspę?
Jak wyglądają rośliny tam rosnące?
Czy na tej wyspie można znaleść ludzi?
Czy chciałbyś (chciałabyś) mieszkać na Tajemniczej Wyspie?

- Podział na grupy: Odliczenie do czterech. Grupy tworzą osoby z takimi samymi numerkami.

- Podanie tematu pracy i techniki jej wykonania.

- Przygotowanie stanowisk pracy, rozdanie materiałów i narzędzi.

- Praca twórcza dzieci w czteroosobowych grupach. W tracie pracy nauczyciel puszcza muzykę z filmu "Akademia Pana Kleksa".

- Krótkie omówienie prac:
Co najbardziej podobało mi się w pracy koleżanek i kolegów?
Czy podobała mi się taka forma pracy plastycznej?

- Wystawa rysunków.

- Zakończenie zajęć, podziękowanie uczestnikom.

 

Joomla Template - by Joomlage.com