Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Wiewiórki - zwierzęta naszych lasów i parków

Uczestnicy: dzieci z klas I - III

Czas trwania: 60 min.

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

  • zna wygląd wiewiórki i jej tryb życia
  • zna technikę wyklejania kulkami
  • potrafi cierpliwie i starannie wykonać swoją pracę
  • potrafi dobrać odpowiednią barwę
  • potrafi utrzymać czystość przy swoim stanowisku pracy

Metody: pogadanka, pokaz, działalności praktycznej, problemowa

środki dydaktyczne: krzyżówka, wiersz Joanny Kulmowej pt. "Jesienią", praca wzorcowa

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa

Technika: wyklejanie kuleczkami bibuły

Materiały: bibuła, kartki z obrysem wiewiórki, kleje

Przebieg zajęć

1. Powitanie uczestników zajęć.

2. Rozwiązanie krzyżówki, której hasło będzie przedmiotem zajęć - wiewiórka.

3. Zapoznanie z wierszem Joanny Kulmowej

"Jesienią"

Wiewiórka lubi jesień,
bo jesienią wiewiórczo w lesie.
Rude są buki na pagórkach.
Rude trawy zeschnięte w dolinach.
Rude są orzeszki na leszczynach.
Cały las - to jedna ruda wiewiórka.
wiewiórki lubią jesienie,
bo same są rude płomienie.

4. Rozmowa o tym, co dzieci wiedzą na temat wiewiórek:

  • czym się odżywiają?
  • gdzie mieszkają?
  • jak się zachowują?
  • czy dzieci spotkały kiedyś wiewiórkę?

Nauczyciel uzupełnia wypowiedzi uczniów: (wiewiórka to ssak, jest gryzoniem, mieszka w lasach i parkach Europy i Azji, jej długość dochodzi do 30 cm, ogon ma około 20 cm, mieszka na drzewach w dziuplach lub buduje gniazda, żywi się nasionami roślin)

5. Zabawa ruchowa.

"Wiewiórka w dziupli" - Dzieci dobierają się trójkami, z czego dwoje tworzy dziuplę trzymając się za ręce, a trzecie jest wiewiórką. Jeden z uczestników zabawy np. prowadzący jest wolny. Na zawołanie prowadzącego "wiewiórki z dziupli" wiewiórki wybiegają i szukają innej, zwolnionej kryjówki. Wolny uczestnik zabawy także stara się zająć dziuplę. Wiewiórka, która nie ma miejsca czeka na kolejne hasło i stara się zająć kryjwkę przy następnej zmianie. Osoby tworzące dziuplę zamieniają się rolami z wiewiórką.

6. Praca plastyczna

  • Zajęcie stanowisk pracy.
  • Podanie tematu i prezentacja pracy wzorcowej.
  • Omówienie techniki wykonania i podanie kolejności wykonywanych czynności.
  • Rozdanie materiałów: kartek z obrysem wiewiórki, karbowanej bibuły w kolorach brązowych i rudych, kleju.
  • Praca dzieci.
  • Prezentacja i omówienie prac.
  • Sprzątanie stanowisk pracy.
  • Wykonanie wystawki prac.

7. Zakończenie zajęć - podziękowanie za udział.

Opracowała:     
mgr Ewa Kozioł

Joomla Template - by Joomlage.com