Projekt realizowany w roku szkolnym 2017/2018 pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Siedlce
Rok 2018, rok Niepodległej, jest dla społeczności Szkoły Podstawowej nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Siedlcach rokiem szczególnym.
Obchodzimy 100-lecie odzyskania Niepodległości przez Polskę oraz 25-lecie powstania Szkoły.
Aby jak najbardziej godnie uczcić te podniosłe rocznice, został opracowany
Projekt: „W hołdzie dla Niepodległej – 25-lecie Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach”
Cele ogólne projektu:
- kształtowanie patriotycznych postaw i dumy narodowej dzieci i młodzieży,
- kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej, społecznej i kulturowej z własnym narodem, tradycją, historią i wartościami,
- kształtowanie szacunku do polskich symboli narodowych,
- poznanie historii szkoły, jej celów i osiągnięć
- integracja środowiska szkolnego
- uwrażliwianie na potrzeby innych
- rozwijanie umiejętności współpracy
- kształtowanie poczucia własnej wartości
Działania związane z uczczeniem 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę i 25-lecia Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach
Marzec:
Dziedzictwo kulturowe naszego regionu
Treści:
- Uczniowie posiadają wiedzę ogólną na temat roli i losu żołnierzy wyklętych
- Uczniowie znają i kultywują tradycje naszego regionu.
- Uczniowie znają regionalne potrawy.
- Uczniowie doskonalą swój język narodowy.
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Uczestnictwo delegacji szkoły ze sztandarem w obchodach miejskich. | Ewa Niedziółka, Bogusława Chalecka | |
2. | Wykonanie tablicy edukacyjnej „Dziedzictwo kulturowe naszego regionu” | Lidia Półtorak, wychowawcy świetlicy |
|
3. | „Polską ortografię można polubić”- konkurs klas II i III. W ramach konkursu dyktando „Moja Ojczyzna”. | Agnieszka Korytowska, Urszula Krasuska | |
4. | Konkurs poprawnej polszczyzny dla klas II i III. | Małgorzata Łuka, Joanna Celińska | |
5. | Projekt książki kucharskiej z potrawami naszego regionu | Bogusława Chalecka | |
6. | Konkurs na palmę wielkanocną | Wychowawcy świetlicy i grup przedszkolnych |
Kwiecień
Kwiecień Miesiącem Pamięci Narodowej
Treści:
- Uczniowie znają ważne wydarzenia z historii Polski, w szczególności działania niepodległościowe.
- Uczniowie znają miejsca Pamięci Narodowej potrafią czcić pamięć bohaterów narodowych.
- Uczniowie potrafią złożyć hołd i wyrazić swoją wdzięczność tym, którzy walczyli o niepodległość Polski.
- Uczniowie dbają o swoją Ojczyznę – znają i stosują działania proekologiczne
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Przygotowanie uczniów do konkursów międzyszkolnych. | Maria Dobrowolska | |
2. | Prezentacje ścienne uczniów dotyczące historii Polski, a w szczególności działań niepodległościowych | Maria Dobrowolska | |
3. | Wykład „Polskie drogi do niepodległości” | Maria Dobrowolska, Wykładowca UPH w Siedlcach |
|
4. | Tydzień Ekologiczny | Elżbieta Brzycka, Danuta Demianiuk | |
5. | Zieleń wokół szkoły – założenie ogródka przy oddziałach przedszkolnych | Wychowawcy oddziałów przedszkolnych | |
6. | Sadzenie drzew na placu szkolnym | Danuta Demianiuk | |
7. | Międzyszkolny konkurs plastyczny „Kocham Cię Polsko”. Konkurs w dwóch kategoriach wiekowych I –III i IV-VI. | Lidia Półtorak | |
8. | Wykonanie tablic edukacyjnych „Kwiecień miesiącem pamięci narodowej”, „Nie zaśmiecam mojej małej ojczyzny” | Elżbieta Brzycka, Danuta Demianiuk, Maria Dobrowolska |
Maj
Kocham Cię Polsko
Treści:
- Uczniowie posiadają wiedzę na temat Konstytucji 3 Maja
- Uczniowie rozumieją symbolikę i znaczenie pocztu sztandarowego
- Uczniowie potrafią godnie reprezentować szkołę
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Uroczysta akademia z okazji rocznicy 3 Maja | Katarzyna Madej, Martyna Jastrzębska, Karolina Chruściel-Dąbrowska | |
2. | Udział pocztu sztandarowego naszej szkoły w uroczystościach miejskich z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja | Dyrektor szkoły, Bogusława Chalecka, | |
3. | Wykonanie tablicy edukacyjnej „Kocham Cię Polsko” | Katarzyna Madej, Martyna Jastrzębska |
Czerwiec
Szkoła naszą małą ojczyzną.
Treści:
- Uczniowie potrafią w różny sposób upamiętniać ważne wydarzenia z historii Polski
- Uczniowie integrują się podczas rajdu rowerowego
- Uczniowie znają historię Powstania Listopadowego a w szczególności bitwy pod Iganiami
- Uczniowie znają i potrafią zaprezentować swoje zdolności
- Uczniowie czują się odpowiedzialni za swoją szkołę i potrafią o nią zadbać
- Uczniowie stosują zasady fair play
- Uczniowie kultywują patriotyzm w utworach muzycznych
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Rajd rowerowy do Igań w celu uczczenia działań niepodległościowych Polaków w XIX wieku. | Michał Powałka | |
2. | Dzień sportu | Nauczyciele wf-u, wychowawcy klas | |
3. | Międzyszkolny konkurs muzyczny „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna” | Katarzyna Sypuła, Martyna Jastrzębska, Aneta Chraniuk, Monika Palica | |
4. | Wykonanie tablicy edukacyjnej „Szkoła naszą małą ojczyzną” | Nauczyciele wf-u |
Wrzesień
A to Polska właśnie…
Treści:
- Uczniowie znają poezje patriotyczna i rozwijają zdolności recytatorskie
- Uczniowie potrafią przygotować prezentację multimedialną na określony temat
- Uczniowie znają historię swojej szkoły
- Uczniowie potrafią przekazać ważne treści poprzez różne formy plastyczne
- Uczniowie znają polskie tańce narodowe
- Uczniowie potrafią trafnie wybrać symbole współczesnego świata
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | Międzyszkolny konkurs poezji patriotycznej „A to Polska właśnie…” | Joanna Celińska, Urszula Krasuska, | |
2. | Prezentacja multimedialna na temat 25letniej historii Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach | Ewa Białowąs | |
3. | Kalendarz poświęcony 25leciu szkoły i 100leciu Niepodległości | Ewa Białowąs | |
4. | Wykonanie muralu upamiętniającego 25-lecie SP nr 12 i 100-lecie odzyskania niepodległości | ||
5. | Zaprojektowanie i wykonanie kotylionów na uroczystości rocznicowe | Bogusława Chalecka, Agnieszka Korytowska | |
6. | Przygotowanie uczniów do poloneza M. K. Ogińskiego „Pożegnanie Ojczyzny” | Agnieszka Saja | |
7. | Stworzenie kapsuły czasu | Małgorzata Komodowska | |
8. | Ukwiecanie szkoły | Wychowawcy klas | |
9. | Wykonanie tablicy edukacyjnej „A to Polska właśnie…” | Bogusława Chalecka, Ewa Białowąs |
Październik
Treści:
- Uczniowie prezentują swoje umiejętności i talenty
- Uczniowie utożsamiają się ze swoją szkołą, znają jej historię, hymn, patrona i symbolikę sztandaru
- Uczniowie są dumni ze swojej Ojczyzny
- Uczniowie szanują wielowiekowe dziedzictwo kulturowe
Zadania:
Lp. | Zadania | Odpowiedzialni | Uwagi |
1. | 25. Szkoły nr 12 dla Niepodległej – uroczysta akademia |