O szkole
Dwunastka zaprasza
Uczniowie klas III biorący udział w projekcie "Zaczytana Dwunastka" realizują zadanie - Bajkowe misie świata. Wraz z wychowawcami odwiedzili biblioteką szkolną, by przypomnieć sobie i poznać książki o misiach i niedźwiadkach. Pilnie przygotowują sie do obchodów Dnia Pluszowego Misia i czytają książki o swoich ulubionych bohaterach.
W ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z instytucjami kulturalnymi funkcjonującymi w naszym mieście, uczniowie naszej szkoły odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną przy ul. Kaszubskiej. Zapoznali się z księgozbiorem i poznali ofertę nowości wydawniczych. Najważniejszą częścią spotkania były jednak zajęcia warsztatowe nt. budowy książki. Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w ciekawie przeprowadzonej lekcji i na pewno zapamiętali wiele pożytecznych wiadomości. Była to nasza nie pierwsza i nie ostatnia wizyta w Miejskiej Bibliotece Publicznej.
W ramach projektu "Zaczytana dwunastka" klasy drugie realizują zadanie "Franklin bohater z książki". Uczniowie tych klas odwiedzili bibliotekę szkolną, by obejrzeć wystawę książek z ich ulubionym bohaterem. W trakcie spotkania nauczyciele bibliotekarze opowiadali o przygodach Franklina i jego przyjaciół, zachęcając uczniów do czytania książek, nie tylko o przedstawianym bohaterze.
Nasza szkoła pozyskała 15 tys .złotych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Do biblioteki przyjechały nowości książkowe oraz książki wybrane przez naszych uczniów. Zakupione książki są wykorzystywane do projektu "Zaczytana Dwunastka". Klasy I-II realizują zadanie - Franklin bohater z książek, klasy III - Bajkowe misie świata oraz klasy IV-VII - Tropiciele książek.
W celu przybliżenia uczniom twórczości naszego Patrona, w bibliotece przez dwa tygodnie czynna jest wystawa książek autorstwa K. Makuszyńskiego. Prezentowane są wydawnictwa najnowsze i te dawniejsze, prawie "Białe kruki" (wydanie "Szatana z VII klasy" z roku 1949). Wystawa szczególnym zainteresowaniem cieszy się wśród uczniów klas młodszych.