previous arrow
next arrow
 

spz

 

vulcan

googleclassroom

instaling

fzaproszenie.jpg

11

ts

twojedane

bip sp12

12

herbsiedlec

wioskalogo

Dwunastka zaprasza

Rozpocznij_naukę_w-fill-312x175.png

Zapraszamy do obejrzenia filmu „Dwunastka zaprasza”

 https://youtu.be/yVhupfw0cG0

DSC00300

W naszej szkole w ostatnich dniach odbywały sie zajęcia związane z projektem badawczym portalu edukacyjnego "e-podręczniki".

10 grudnia w klasie V A pani Maria Dobrowolska zrealizowała lekcję historii i społeczeństwa pt. "Jak zarządzać Królestwem (Regnum Poloniae) w XIV wieku? Uczniowie zapoznali się już z rozdziałem z podręcznika: Kazimierz Wielki dobrym gospodarzem. Na poprzedniej lekcji zebrane zostały i zapisane  w punktach  dokonania tego władcy. Na kolejnej lekcji uczniowie oglądali film edukacyjny o Kazimierzu Wielkim i jego czasach przygotowany przez studentów i wykładowców Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Tak więc lekcja z wykorzystaniem e-podręcznika  miała charakter lekcji odwróconej. Uczniowie dysponują niemałą już wiedzą i umieli ją wykorzystywać. Klasowy zespół badawczy analizował problemy okresu panowania Kazimierza Wielkiego. Służyła temu m.in. dyskusja i praca uczniów przy pomocy e-podręcznika i znajdującej się tam lekcji pt. "Zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną".

DSC00294DSC00302  DSC00292DSC00301 

 

Uczniowie określali także na mapie (zamieszczonej na portalu "e-podręczniki")  granice Regnum Poloniae, wskazywali sąsiadów Polski, tereny przyłączone przez króla w wyniku toczonych wojen, wymieniali grody, w których wzniesiono zamki warowne. Nie zabrakło zbadania terenów, na których żyjemy my - siedlczanie. Czy byliśmy w państwie Kazimierza Wielkiego, W czternastowiecznym Regnum Poloniae? Dlaczego herby Litwy i Siedlec są tak podobne? Zwrócono też uwagę na politykę monetarną Kazimierza Wielkiego, z e-podręcznikiem uczniowie podjęli próbę odczytania napisu na awersie i rewersie monety zwanej groszem krakowskim.

 

Jak się okazało po tej i innych lekcjach z wykorzystaniem strony internetowej e-podręczniki uczniowie chętnie wykorzystywali znajdujące się tam materiały. Wnosiły one powiew nowości w działania nauczycieli i pracę dzieci na lekcji. Udało się również osiągnąć cel nie mniej ważny: przybliżyć przeszłość do współczesności!

Joomla Template - by Joomlage.com