Zgodnie z prawem oświatowym szkoły i placówki publiczne mogą prowadzić innowacje pedagogiczne, czyli nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Innowacja może obejmować wszystkie lub wybrane zajęcia edukacyjne, całą szkołę, oddział lub grupę uczniów.
Nasza szkoła więc nie pozostaje w tyle i również włączyła się w najnowszy nurt innowacyjności. Do Kuratorium Oświaty jako innowacja pedagogiczna został zgłoszony projekt pani Izy Ługowskiej-Panasiuk pt. "Książki w naszych rękach - czytamy lektury dodatkowe".
Projekt dotyczy zajęć z języka polskiego w dowolnej klasie drugiego etapu edukacyjnego. Scenariusz innowacji opisuje cele projektu, jego założenia, fazy realizacyjne i propozycje prezentacji. Zawiera arkusz służący sprawdzeniu lub podsumowaniu projektu dla wszystkich grup. Dotyczy lektur nadobowiązkowych wybranych m.in. dla szóstoklasistów, mogą być to także pozycje książkowe wybrane przez uczniów np: „Hobbit, czyli tam i z powrotem” R. J. Tolkiena, „Kłamczucha” M. Musierowicz, „Zapałka na zakręcie” K. Siesickiej czy też „Małgosia contra Małgosia” E. Nowackiej.
Projekt ten zakłada rozbudzanie potrzeb czytelniczych, a także aktywizację uczniów, pobudzenie ich do pracy grupowej, na rzecz innych, rozwój ich kreatywności, twórczego myślenia, rozwiązywania problemów. Książki i czas lekcyjny oddajemy w tym projekcie uczniom-młodym czytelnikom i to oni poprowadzą zajęcia z wybranej przez grupę powieści. Na przygotowanie, przeprowadzenie projektu i zachęcenie innych do przeczytania wybranych lektur uczniowie mają czas do czerwca 2017 roku.
I.Ł.