„W hołdzie dla Niepodległej– 25lecie Szkoły Podstawowej nr 12
w Siedlcach”
Projekt realizowany w roku szkolnym 2017/2018
pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Siedlce
Rok 2018, rok Niepodległej, jest dla społeczności Szkoły Podstawowej nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Siedlcach rokiem szczególnym.
Obchodzimy 100 lecie odzyskania Niepodległości przez Polskę oraz 25lecie powstania Szkoły.
Aby jak najbardziej godnie uczcić te podniosłe rocznice, został opracowany
Projekt: „W hołdzie dla Niepodległej- 25lecie Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach”
Cele ogólne projektu:
- kształtowanie patriotycznych postaw i dumy narodowej dzieci i młodzieży,
- kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej, społecznej i kulturowej z własnym narodem, tradycją, historią i wartościami,
- kształtowanie szacunku do polskich symboli narodowych,
- poznanie historii szkoły, jej celów i osiągnięć
- integracja środowiska szkolnego
- uwrażliwianie na potrzeby innych
- rozwijanie umiejętności współpracy
- kształtowanie poczucia własnej wartości
Działania związane z uczczeniem 100lecia odzyskania niepodległości przez Polskę i 25lecia Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach
Marzec:
Dziedzictwo kulturowe naszego regionu
Treści:
- Uczniowie posiadają wiedzę ogólną na temat roli i losu żołnierzy wyklętych
- Uczniowie znają i kultywują tradycje naszego regionu.
- Uczniowie znają regionalne potrawy.
- Uczniowie doskonalą swój język narodowy.
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Uczestnictwo delegacji szkoły ze sztandarem w obchodach miejskich.
|
Ewa Niedziółka, Bogusława Chalecka
|
|
2. |
Wykonanie tablicy edukacyjnej „Dziedzictwo kulturowe naszego regionu” |
Lidia Półtorak, wychowawcy świetlicy |
|
3. |
„Polską ortografię można polubić”- konkurs klas II i III. W ramach konkursu dyktando „Moja Ojczyzna”. |
Agnieszka Korytowska, Urszula Krasuska |
|
4. |
Konkurs poprawnej polszczyzny dla klas II i III. |
Małgorzata Łuka, Joanna Celińska |
|
5. |
Projekt książki kucharskiej z potrawami naszego regionu |
Bogusława Chalecka |
|
6. |
Konkurs na palmę wielkanocną |
Wychowawcy świetlicy i grup przedszkolnych |
|
Kwiecień
Kwiecień Miesiącem Pamięci Narodowej
Treści:
- Uczniowie znają ważne wydarzenia z historii Polski, w szczególności działania niepodległościowe.
- Uczniowie znają miejsca Pamięci Narodowej potrafią czcić pamięć bohaterów narodowych.
- Uczniowie potrafią złożyć hołd i wyrazić swoją wdzięczność tym, którzy walczyli o niepodległość Polski.
- Uczniowie dbają o swoją Ojczyznę – znają i stosują działania proekologiczne
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Przygotowanie uczniów do konkursów międzyszkolnych. |
Maria Dobrowolska |
|
2. |
Prezentacje ścienne uczniów dotyczące historii Polski, a w szczególności działań niepodległościowych |
Maria Dobrowolska |
|
3. |
Wykład „Polskie drogi do niepodległości”
|
Maria Dobrowolska, Wykładowca UPH w Siedlcach |
|
4. |
Tydzień Ekologiczny |
Elżbieta Brzycka, Danuta Demianiuk |
|
5. |
Zieleń wokół szkoły – założenie ogródka przy oddziałach przedszkolnych |
Wychowawcy oddziałów przedszkolnych |
|
6.
|
Sadzenie drzew na placu szkolnym |
Danuta Demianiuk |
|
7. |
Międzyszkolny konkurs plastyczny „Kocham Cię Polsko”. Konkurs w dwóch kategoriach wiekowych I –III i IV-VI. |
Lidia Półtorak |
|
8. |
Wykonanie tablic edukacyjnych „Kwiecień miesiącem pamięci narodowej”, „Nie zaśmiecam mojej małej ojczyzny” |
Elżbieta Brzycka, Danuta Demianiuk, Maria Dobrowolska |
|
Maj
Kocham Cię Polsko
Treści:
- Uczniowie posiadają wiedzę na temat Konstytucji 3 Maja
- Uczniowie rozumieją symbolikę i znaczenie pocztu sztandarowego
- Uczniowie potrafią godnie reprezentować szkołę
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Uroczysta akademia z okazji rocznicy 3 Maja |
Katarzyna Madej, Martyna Jastrzębska, Karolina Chruściel-Dąbrowska |
|
2. |
Udział pocztu sztandarowego naszej szkoły w uroczystościach miejskich z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja |
Dyrektor szkoły, Bogusława Chalecka, |
|
3. |
Wykonanie tablicy edukacyjnej „Kocham Cię Polsko” |
Katarzyna Madej, Martyna Jastrzębska |
Czerwiec
Szkoła naszą małą ojczyzną.
Treści:
- Uczniowie potrafią w różny sposób upamiętniać ważne wydarzenia
z historii Polski
- Uczniowie integrują się podczas rajdu rowerowego
- Uczniowie znają historię Powstania Listopadowego a w szczególności bitwy pod Iganiami
- Uczniowie znają i potrafią zaprezentować swoje zdolności
- Uczniowie czują się odpowiedzialni za swoją szkołę i potrafią o nią zadbać
- Uczniowie stosują zasady fair play
- Uczniowie kultywują patriotyzm w utworach muzycznych
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Rajd rowerowy do Igań w celu uczczenia działań niepodległościowych Polaków w XIX wieku. |
Michał Powałka |
|
2. |
Dzień sportu |
Nauczyciele wf-u, wychowawcy klas |
|
3. |
Międzyszkolny konkurs muzyczny „Tu wszędzie jest moja Ojczyzna” |
Katarzyna Sypuła, Martyna Jastrzębska, Aneta Chraniuk, Monika Palica |
|
4. |
Wykonanie tablicy edukacyjnej „Szkoła naszą małą ojczyzną” |
Nauczyciele wf-u |
Wrzesień
A to Polska właśnie…
Treści:
- Uczniowie znają poezje patriotyczna i rozwijają zdolności recytatorskie
- Uczniowie potrafią przygotować prezentację multimedialną na określony temat
- Uczniowie znają historię swojej szkoły
- Uczniowie potrafią przekazać ważne treści poprzez różne formy plastyczne
- Uczniowie znają polskie tańce narodowe
- Uczniowie potrafią trafnie wybrać symbole współczesnego świata
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Międzyszkolny konkurs poezji patriotycznej „A to Polska właśnie…” |
Joanna Celińska, Urszula Krasuska, |
|
2. |
Prezentacja multimedialna na temat 25letniej historii Szkoły Podstawowej nr 12 w Siedlcach |
Ewa Białowąs |
|
3. |
Kalendarz poświęcony 25leciu szkoły i 100leciu Niepodległości |
Ewa Białowąs |
|
4. |
Wykonanie muralu upamiętniającego 25lecie SP nr 12 i 100lecie odzyskania niepodległości |
||
5. |
Zaprojektowanie i wykonanie kotylionów na uroczystości rocznicowe |
Bogusława Chalecka, Agnieszka Korytowska |
|
6. |
Przygotowanie uczniów do poloneza M. K. Ogińskiego „Pożegnanie Ojczyzny” |
Agnieszka Saja |
|
7. |
Stworzenie kapsuły czasu |
Małgorzata Komodowska |
|
8. |
Ukwiecanie szkoły |
Wychowawcy klas |
|
9. |
Wykonanie tablicy edukacyjnej „A to Polska właśnie...” |
Bogusława Chalecka, Ewa Białowąs |
Październik
Treści:
- Uczniowie prezentują swoje umiejętności i talenty
- Uczniowie utożsamiają się ze swoją szkołą, znają jej historię, hymn, patrona i symbolikę sztandaru
- Uczniowie są dumni ze swojej Ojczyzny
- Uczniowie szanują wielowiekowe dziedzictwo kulturowe
Zadania:
Lp. |
Zadania |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
25. Szkoły nr 12 dla Niepodległej – uroczysta akademia |