Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider

 
Temat: Poznajmy się - zabawy integracyjne

UCZESTNICY: Dzieci z klas I - III uczęszczające do świetlicy.

CZAS TRWANIA: 1 godzina

CELE: Po zakończeniu zajęć uczeń

  • wie, jak nazywają się jego koledzy i koleżanki ze świetlicy 
  • wie, co to jest wizytówka
  • umie wykonać własną wizytówkę
  • integruje się z grupą
  • rozwija umiejętności komunikowania się

METODY: pogadanka heurystyczna, elementy pedagogiki zabawy, praktycznego działania, pokaz,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: przykładowe wizytówki, piłka

TECHNIKA: rysunkowa

MATERIA£Y I NARZĘDZIA: kartki, kredki

FORMY ORGANIZACYJNE: indywidualna jednolita, zbiorowa

PRZEBIEG zajęć

  1. Rozpoczęcie zajęć:
    • śpiew piosenki grupowej pt " Gdy strumyk płynie ...",
    • witanie się przez podanie ręki.
  2. Pokazanie dzieciom jednej z przykładowych wizytówek i zapytanie - co to jest?
  3. Oglądanie przez dzieci przykładowych wizytówek.
  4. Poproszenie dzieci, by narysowały własne wizytówki. Na wizytówkach powinno znaleść się imię dziecka oraz rysunek przedstawiający zwierzę, którym uczeń chciałby być.
  5. Oglądanie wykonanych wizytówek, przypinanie ich do bluzek.
  6. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem piłki. Dzieci siedzą w kółku. Jeden z uczniów stoi w środku, w rękach trzyma piłkę, mówi:
    "Nazywam się ........(imię) , chciałbym być .......(nazwa zwierzęcia) dlatego, że.......".
    Następnie stojący w kółku uczeń rzuca piłkę, do jednego z kolegów mówiąc:
    " Piłkę rzucam do .....(imię kolegi).
    Dziecko, do którego rzucał stojący w środku kółka uczeń zamienia się z nim miejscami. Teraz on mówi : "Nazywam się ......(imię) , chciałbym być.....".
    Następnie rzuca do kolejnego ucznia.
  7. Zabawa " Stonoga - hej!".
    Dzieci tworzą pociąg i idą śpiewając:
    Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga,
    Idzie sobie stonoga, stonoga - hej!
    Na słowa "Stonoga - hej!" zatrzymuję się. Pierwsze dziecko odstawia nogę, mówi "pierwsza noga"i dodaje swoje imię: " druga noga..."Ostatnie dziecko mówi "odwłok"i biegnie na początek pociągu.
  8. ćwiczenie relaksacyjne.
    Instrukcja. Wychowawca mówi: ponieważ jesteśmy sennymi misiami, kładziemy się wygodnie na podłodze, na wznak, zamykamy oczy, rozluźniamy wszystkie mięśnie. Oddychamy równo, lekko, swobodnie. Rozluźniamy mięśnie prawej ręki, lewej ręki. Oddychamy równo, lekko, spokojnie. czujemy się spokojni, odprężeni. Otwieramy oczy, poruszamy rękoma, unosimy nogi, siadamy.
  9. Zakończenie zajęć.
    Zabawa "Zzum". Wszyscy stoją w kole. Pierwsza osoba wraz z ruchem głowy przesyła dźwięk "zzum". Osoba następna odpowiednim ruchem głowy przesyła ten dźwięk dalej.

 

Joomla Template - by Joomlage.com