Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Ozdoby choinkowe - jeżyki z chińskiej bibuły.

Czas: 60 min.

Uczestnicy: Dzieci z klas I –III

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń: 

  • zna nową technikę wykonywania ozdób choinkowych 
  • potrafi cierpliwie i starannie wykonać swoją pracę 
  • potrafi łączyć ze sobą odpowiednie barwy 
  • zna rodzaje ozdób, które można zawiesię na choince

Metody: pogadanka, pokaz, działalności praktycznej

środki dydaktyczne: wiersz Mieczysławy Buczkówny pt. "Choinka", wycięte z papieru kształty bombek, praca wzorcowa, magnetofon, kaseta magnetofonowa

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa

Technika: mieszana

Narzędzia: kółka z chińskiej bibuły, klej, ołówki, mazaki, igła, nici, nożyczki

Przebieg zajęć

1. Powitanie dzieci.

2. Zapoznanie z wierszem Mieczysławy Buczkówny

"Choinka"

Weszła z zapachem lasu
do naszego pokoju -
jeszcze śnią się jej krasnoludki,
jeszcze wilka się boi.

Kiedy światło zagaśnie -
sfrunie gwiazdka,
usiędzie na czubku zielonym.

My powiesimy zabawki -
łańcuchy, orzechy złocone,
bombki, czerwone jabłka -
i pokój się rozjaśni.


3. Omówienie treści wiersza, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ozdoby choinkowe.

4. Rozmowa o tym, czym przystrajano choinki dawniej (jabłka, orzechy, ciastka, złocone nasiona lnu, ozdoby z kolorowego papieru), a czym ubieramy dzisiaj.

5. Każde dziecko otrzymuje wycięty z kartonu kształt bombki i wypisuje na nim kolorowymi mazakami co chciałby powiesię na swojej choince.

6. Zabawa ruchowa. Dzieci chodzą po całej sali i szukają ukrytych ozdób choinkowych. Wygrywa osoba, która znajdzie ich najwięcej. W czasie zabawy dzieci słuchają piosenki pt. "Choineczka".

7. Praca plastyczna

  • Zajęcie miejsca przy stolikach.
  • Podanie tematu pracy i pokaz pracy wzorcowej.
  •  Podanie kolejności wykonywanych czynności
  • Rozdanie materiałów - naciętych kółek z bibuły, kleju i ostro zatemperowanych ołówków.
  • Praca dzieci.
  • Prezentacja i omówienie prac.
  • Sprzątanie stanowisk pracy.
  • Zawieszenie wykonanych "jeżyków" na choince.

8. Zakończenie zajęć.

  • Ustawienie dzieci w półkolu przy choince i wspólne zaśpiewanie znanej piosenki pt. "Choineczka"
  • Podziękowanie za udział w zajęciach.  

mgr Ewa Kozioł

 

Joomla Template - by Joomlage.com