Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Wykonywanie znaków drogowych.

Czas: 60 min

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

  • zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
  • wie, jakie są grupy znaków drogowych i potrafi je rozróżnić
  • rozumie, jaką funkcję spełniają znaki drogowe
  • umie wykonać za pomocą środków plastycznych wybrany znak drogowy
  • potrafi starannie i estetycznie wykonać swoją pracę

Metody: pokaz, pogadanka heurystyczna, praktycznego działania

środki dydaktyczne: tablice ze znakami drogowymi, szablony kształtów znaków drogowych

Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna

Technika: mieszana

Materiały i narzędzia: bloki techniczne, kredki, zakrętki od butelek, patyczki, plastelina, taśma samoprzylepna, nożyczki

Przebieg zajęć

1. Powitanie uczestników zajęć.

2. Pogadanka na temat bezpieczeństwa na drodze.

  • Jak bezpiecznie przechodzimy przez jezdnię?
  • Którą stroną chodnika chodzimy?
  • Którą stroną jezdni chodzimy, gdy nie ma chodnika?

3. Nauka na pamięć wiersza, który pomoże w bezpiecznym przejściu przez jezdnię.

  • Gdy zamierzasz przejść ulicę,
  • Musisz poznać tajemnicę.
  • Na chodniku przystań bokiem,
  • Spójrz na lewo bystrym wzrokiem,
  • Skieruj w prawo wzrok sokoli,
  • Znów na lewo spójrz powoli.
  • Jezdnia wolna, więc swobodnie
  • Mogą przez nią przejść przechodnie.

4. Zapoznanie ze znakami drogowymi.

  • Jakie mamy grupy znaków drogowych?
  • Jaką funkcję pełnią na drodze znaki drogowe?
  • Jakie znaki drogowe są najczęciej spotykane?
  • Zapoznanie z mniej znanymi znakami drogowymi.

5. Zabawa ruchowa "Uliczne sygnały".

Dzieci zamieniają się w samochody i jeżdżą po całej sali. Prowadzący ma dwa kółka: zielone i czerwone. Gdy podniesie w górę sygnał czerwony, samochody zatrzymują się, gdy podniesie sygnał zielony mogą jechać.

6. Podanie tematu pracy plastycznej, omówienie techniki.

7. Praca plastyczna.

  • Zajęcie miejsca przy swoim stanowisku pracy.
  • Rozdanie materiałów do pracy.
  • Wybór znaku, który dziecko będzie wykonywało.
  • Ustalenie kolejności wykonywanych czynności.
  • Odrysowywanie kształtu wybranego znaku od wcześniej przygotowanego szablonu, malowanie znaku.
  • Łączenie poszczególnych elementów.
  • Prezentacja prac.
  • Sprzątanie stanowisk pracy.

6. Zakończenie zajęć podziękowanie za udział.

 mgr Ewa Kozioł

 

 

Joomla Template - by Joomlage.com