Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Wykonywanie ludzików z warzyw. Inscenizacja utworu "Na straganie".

Czas: 90 min.

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

  • potrafi wykonać proste postacie z warzyw
  • potrafi wcielić się w rolę odgrywanych postaci
  • potrafi wykorzystać charakterystyczne kształty warzyw do wykonania ciekawej postaci, rozwija wyobraźnię twórczą
  • dba o porządek swojego miejsca pracy

Metody: pogadanka, pokaz, działalności praktycznej, ekspresyjna

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa

Materiały i narzędzia: warzywa, plastelina, włóczka, zapałki, bibuła, kolorowy papier, koraliki, nożyczki

Technika: mieszana

środki dydaktyczne: wiersz Jana Brzechwy pt. "Na Straganie", krzyżówka z zagadkami o warzywach, losy z narysowanymi postaciami z inscenizacji, przykładowa postać z wybranego warzywa, wcześniej wykonana scenografia do inscenizacji (stragan).

Przebieg zajęć

- Podanie przez nauczyciela tematu zajęć. Rozwiązywanie przez dzieci krzyżówki. Hasła - nazwy warzyw dzieci wpisują po odgadnięciu zagadki opisującej jakieś warzywo. Hasło wpisuje dziecko, które pierwsze odgadło zagadkę. Po rozwiązaniu dzieci odczytują hasło krzyżówki "Na Straganie".


Dobra gotowana, dobra i surowa
Choć nie pomarańcza lecz pomarańczowa
Kiedy za zielony pochwycisz warkoczyk
I pociągniesz mocno-
- wnet z ziemi wyskoczy. (marchew)

Okrągła głowa, zielona
Z soczystych liści złożona. (kapusta)

Ma gruby brzuszek
I ogonek mały
Będzie z niego pewnie
Barszczyk doskonały. (burak)

Zielone kołyski
W ogródeczku Julki
W każdej z tych kołysek
Dzieciątka jak kulki. (groch)

Na ogonie złota głowa
Smaczne ziarnka
w sobie chowa. (dynia)

Co to za pękata pani-
Sukienki szeleszczą na niej,
Kto ją z sukienek rozdziewa,
To łzy potokiem wylewa. (cebula)

- Nauczyciel przydziela role warzyw, które dzieci będą odgrywały i wykonywały - losowanie narysowanych przez nauczyciela postaci występujących w inscenizacji.

- Nauczyciel pokazuje przykładowo wykonaną postać.

- Omówienie techniki. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne kształty warzyw, które można wykorzystać w swojej pracy.

- Indywidualna praca dzieci pod kierunkiem nauczyciela.
- Oglądanie wystawionych na stolikach prac dzieci.

- Inscenizacja - wykorzystanie wykonanych postaci i wcześniej przygotowanej scenografii.

- Podziękowanie dzieciom za pracę na zajęciach.

Opracowała:
Ewa Kozioł

 

Joomla Template - by Joomlage.com