Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Maskotka świetlicy - projektowanie znaku świetlicy.

Czas: 60 min.

Uczestnicy: dzieci z klas I - III

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń : 

  • umie przedstawić swoje wyobrażenia na płaszczyźnie za pomocą środków plastycznych 
  • zna niektórych bohaterów literatury dziecięcej 
  • potrafi stosować formę opisu 
  • zna pojęcie "logo" 
  • kształtuje wyobraźnię i zdolności twórcze

Metody: opis, praktycznego działania, pogadanka, pokaz

środki dydaktyczne: książka pt. "Plastusiowy Pamiętnik", książka pt. "O krasnoludkach i sierotce Marysi", książka pt. "Pinokio", samoprzylepne kółeczka do oceny prac

Materiał i narzędzia: kredki, farby, papier kolorowy, plastelina, papier

Technika: mieszana

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa

Przebieg zajęć

- Powitanie uczestników, przedstawienie tematu zajęć.

- Nauczyciel czyta fragmenty książek dla dzieci, uczniowie mają za zadanie odgadnąć imię bohatera.

1. "Jestem malutki ludzik z plasteliny. Mam duży nos, odstające uszy i zielone majteczki. Wszyscy powiedzieli w klasie, że jestem śliczny. Tosia mi zrobiła ołówkiem oczy i zaraz zacząłem patrzeć na wszystkie strony. A jak Tosia przylepiła mi uszy, to zaraz zacząłem słuchać, co się w klasie dzieje."

2. "Przyrządzić sobie garniec najczarniejszego atramentu, potem wyszykował wielkie gęsie pióro, które, iż ciężkie było, musiał je jak karabin na ramieniu dźwigać. Ogromne swoje księgi na plecach sobie przytroczył, podpasał opończę rzemieniem, włożył kaptur na głowę, chodaki na nogi, zapalił długą fajkę i stanął do drogi gotowy."

3. "Wyrzeźbił włosy, czoło i oczy. Jakież było jego zdziwienie, gdy wystrugane przed chwilą oczy zaczęły się poruszać i przyglądać uważnie majstrowi. Potem wystrugał nos pajaca. Nos zaczął gwałtownie rosnąć, aż po kilku minutach stał się wielkim nochalem."

- Wyjaśnienie pojęcia "logo" i pokaz symboli niektórych firm.
Logo - graficzny symbol przedsiębiorstwa, serii wydawniczej itp.
maskotka

- Zabawa ruchowa: Dzieci siadają na krzesłach ustawionych w kole.(krzeseł jest tyle ilu jest uczestników bez nauczyciela) Prowadzący staje pośrodku i rozpoczyna zabawę mówiąc: "Wszyscy, którzy lubią Kubusia Puchatka na mój sygnał staną pośrodku koła na jednej nodze ." Na umówiony sygnał wszyscy starają się usiąść na krześle, osoba dla której zabrakło miejsca zostaje w kole i teraz ona daje hasło do zabawy, np.: "Wszyscy, którzy znają logo firmy LEGO usiądą po turecku pośrodku koła."

- Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu i możliwości wykorzystania maskotki świetlicy.

- Podanie tematu pracy i omówienie technik w których może być ona wykonana.

- Indywidualna praca dzieci pod kierunkiem nauczyciela.

- Wystawa prac. Konkurs na maskotkę świetlicy; dzieci wybierają najciekawsze prace przylepiając do wybranej maskotki znaczek z papieru samoprzylepnego.

Opracowała:    
mgr Ewa Kozioł

Joomla Template - by Joomlage.com