Arrow
Arrow
"PUSS IN BOOTS" czyli "KOT W BUTACH"
Slider


Temat:
Wiosenne kwiaty - malowanie kredkami świecowymi, powlekanie farbą wodną.

Czas trwania: 60 min.

Uczestnicy: dzieci z klas I –III

Cele: Po zakończeniu zajęć uczeń:

  • zwraca uwagę na piękno natury
  • zna nazwy wiosennych kwiatów
  • zna nową technikę plastyczną
  • potrafi starannie i estetycznie wykonać swoją pracę
  • rozwija wyobraźnię twórczą
  • rozwija swoją aktywność na zajęciach

Metody: słowna, oglądowa, praktycznego działania, problemowa

Środki dydaktyczne: wiersz M. Konopnickiej pt. „Nasze kwiaty”, ilustracje wiosennych kwiatów, praca wzorcowa

Formy organizacyjne: grupowa, indywidualna, zbiorowa

Materiały: biały karton, kredki świecowe, farby wodne, pędzelki, naczynia na wodą.

Przebieg zajęć

1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Wprowadzenie do tematu zajęć.

  • Jaką porę roku mamy teraz?
  • Kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna?
  • Co oprócz ptaków, o których mówiliśmy na poprzednich zajęciach, zwiastuje wiosnę?

3. Zapoznanie dzieci z wierszem Marii Konopnickiej pt. „Nasze kwiaty”. Zwrócenie uwagi, o jakich kwiatach mówi autorka.
4. Podział dzieci na grupy czteroosobowe –w wyniku losowania znaczków z kwiatami.5. Przedstawienie ilustracji z wiosennymi kwiatami.
6. Ułożenie w grupach nazw kwiatów z rozsypanki literowej. (krokus, przebiśnieg, pierwiosnek, fiołek, konwalia, przylaszczka, zawilec, sasanka)
7. Przypięcie do tablicy nazw kwiatów pod odpowiednimi ilustracjami przez tych uczniów, którzy je najszybciej ułożyli.
8. Przypomnienie przez nauczyciela, że prawie wszystkie wiosenne kwiaty są pod ochroną i nie wolno ich zrywać, a tylko podziwiać ich piękno.
9. Zabawa ruchowa "Na wiosennej łące –bocian i żabki".

Wybieramy się na łąkę, na której oprócz wiosennych kwiatów spotykamy również małe, zielone żabki i bociana. Dywanik jest stawem, skąd żabki wyskakują na łączkę i wołają do bociana: "Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz zjeść nas na śniadanie?” Bocian goni żabki uciekające do stawu. Ta, którą złapie zostaje bocianem.

10. Praca plastyczna.

  • Zajęcie miejsc przy stolikach.
  • Przedstawienie tematu pracy i pokaz pracy wzorcowej.
  • Ustalenie kolejności wykonywanych czynności.
  • Rozdanie potrzebnych materiałów.
  • Praca dzieci.
  • Prezentacja prac i zawieszenie ich na tablicy.
  • Sprzątanie stanowisk pracy.

11. Zakończenie zajęć –podziękowanie za udział.

 Opracowała:    
mgr Ewa Kozioł

Joomla Template - by Joomlage.com