O szkole
Dwunastka zaprasza
Zapraszamy do obejrzenia filmu „Dwunastka zaprasza”
28.10.22 r. klasy 1b i 1c wybrały się do biblioteki szkolnej, w celu zapoznania się z jej księgozbiorem. W czasie zajęć dzieci poznały zasady korzystania z biblioteki oraz czytelni. Dowiedziały się, w jaki sposób mogą wypożyczać książki oraz obejrzały krótki film edukacyjny, w którym zostały przedstawione prośby książki. Uczniowie przeszli test sprawdzający ich znajomość z najpiękniejszych bajek i wierszyków dla dzieci, spisali sią na szóstkę! Na zakończenie spotkania, pierwszoklasiści z ogromnym entuzjazmem wypożyczali swoje pierwsze książki. Wizyta w bibliotece szkolnej była dla nich kolejnym, ciekawym doświadczeniem.
Agata Zdankowska, Iga Kornacka-Barczak
„Kornel Makuszyński – autor uśmiechniętych książek”
pod takim hasłem biblioteka szkolna, w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa,
zainaugurowała akcję „Duży czyta małemu”.
Celem tego przedsięwzięcia jest promocja czytelnictwa wśród przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3 (bo nie od dziś wiadomo, że czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci) oraz zachęcenie najmłodszych do spędzenia wolnego czasu z książką. Uczniowie klas ósmych czytali przedszkolakom najpiękniejsze bajki polskich autorów, zaś uczniowie klas 1 i 2 przybliżyli sobie sylwetkę naszego patrona, zapoznając się z biografią pisarza, jak również obcowali z utworami, które wyszły spod pióra autora. W październiku, dzięki wolontariatowi bibliotecznemu, kontynuowana była akcja czytelnicza. Tym razem uczniowie klas 1 i 2 dowiedzieli się, w jakich okolicznościach powstały „Przygody Koziołka Matołka”, a także poznali ciekawostki z życia artysty. Przedszkolaki z kolei, dzięki wolontariuszom, zapoznały się z kolejnymi pozycjami najpiękniejszych bajek polskich autorów. Dzieci z ogromnym skupieniem i niebywałym zainteresowaniem słuchały nie tylko tekstów o perypetiach małego Koziołka, ale także małpki Fiki- Miki, Murzynka Goga-Goga czy problemach Słonia Trąbalskiego.
Agata Zdankowska
Drodzy Uczniowie, zachęcamy wszystkich miłośników czytania do udziału w wyzwaniu czytelniczym.
ZASADY UDZIAŁU W WYZWANIU:
- „WYZWANIE CZYTELNICZE” jest skierowane do wszystkich uczniów SP nr 12 w Siedlcach.
- Celem akcji jest: czytanie; zabawa; promocja czytelnictwa.
- Czas trwania akcji: listopad – maj 2023.
- Akcja polega na: przeczytaniu co najmniej jednej książki (nie lektury obowiązkowej, omawianej na lekcjach) w ciągu miesiąca, spełniającej podane kryteria:
b) systematycznym uzupełnianiu zeszytu czytelniczego, w którym zamieszczone będą następujące informacje/rysunki:
- tytuł i autora wybranej książki - uczniowie klas 1-8
- głównych bohaterów - uczniowie klas 1-8
- rysunek najciekawszego momentu z książki - uczniowie klas 1-5
- cytat, który mu się podoba, śmieszy go lub chce go zapamiętać - uczniowie klas 1-8
- recenzja książki – uczniowie klas 6-8.
c) uczestnik może nagrać krótki filmik z recenzją książki.
- Jeśli uczeń zdecyduje się na nagrywanie filmików, wówczas informacje zapisane w punkcie 4 niniejszego regulaminu, zawiera w nagraniu oraz dodaje swój komentarz, czy wybrana książka mu się podobała i czy też nie oraz czy poleca ją innym.
- W przypadku wyboru przedstawienia odpowiedzi w formie wideo, należy zgrać filmik na pen drivie oraz dostarczyć do biblioteki lub wysłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Nagrane filmiki chcemy zamieścić na szkolnym FB i stronie szkoły. Zgoda na wykorzystanie wizerunku Dziecka znajduje się w załączniku poniżej.
- Jeśli Rodzic/Opiekun Prawny nie zgadza się na publikację wizerunku należy nagrać filmik audio, bez wizerunku dziecka.
- Rodzice uczniów klas 1-3 mogą pomagać w czytaniu.
- Rozstrzygnięcie wyzwania odbędzie się w czerwcu.
- Nagrody przewidziane są dla 3 uczniów, którzy najlepiej wywiążą się z zadań:
- na poziomie klas 1-3
- na poziomie 4-6
- na poziomie 7-8.
Zachęcamy do udziału i życzymy miłej lektury! załącznik nr 1 - zgoda
12, 13 i 17.10.br. z okazji Święta Patrona, biblioteka szkolna zorganizowała w klasach 1 i 2 spotkania czytelnicze, na których starsi uczniowie: Lena Boruta, Wiktoria Kozik, Mateusz Kalman i Wiktor Ochnio wcielili się w role lektorów, czytając fragmenty książek Kornela Makuszyńskiego. Klasy pierwsze słuchały o „Przygodach Koziołka Matołka”, zaś klasy drugie o „Awanturach i wybrykach małej małpki Fiki- Miki”. Dzieci z ciekawością słuchały, a na zakończenie chętnie oraz wyczerpująco odpowiadały na zadawane pytania. Zaznaczyć należy, że działania te związane są także z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa.
Agata Zdankowska, Iga Barczak
29 września br. obchodzimy XXI Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Pomysłodawcą tego święta jest Polska Izba Książki, a jego patronką została Joanna Porazińska, wybitna pisarka, autorka m.in. Szewczyka Dratewki, Pamiętnika Czarnego Noska. Data 29 września to dzień urodzin tej zasłużonej Polki. W jakim celu stworzono to święto? Po to, żeby zachęcić wszystkich, szczególnie najmłodszych, do rozpoczęcia przygody z książką. I nasuwa się kolejne pytanie: po co? Udowodniono naukowo, że czytanie na głos ma dla dzieci ogromne znaczenie. Wpływa ono m. in. na rozwój dziecka, rozbudza wyobraźnię, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację, rozwija poczucie humoru. Książki to jedno z najlepszych źródeł wiedzy. Głośne czytanie jest także wspaniałą okazją do budowania więzi i wspólnego spędzania czasu dziecka z rodzicami, dziadkami, rodzeństwem. Święto warto więc obchodzić każdego dnia, a jeśli każdy poświęci na nie choćby 20 minut, będzie to duży sukces.
Tego dnia po raz kolejny obchodziliśmy w naszej szkole Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Udowadniamy, że zawsze i wszędzie warto czytać dzieciom. Na spotkanie przybyły dzieci ze świetlicy pod opieką pani Martyny Wróbel. Podczas zajęć rozmawialiśmy o zaletach czytania, następnie uczniowie z zainteresowaniem słuchali fragmentu książki I. Kaluty „Chiny dla dociekliwych”. Zaznaczyć należy, że w roli lektorów wystąpiło dwóch uczniów klasy 8 c- Mateusz Kalman i Wiktor Ochnio. Pod koniec zajęć były zadawane pytania, na które słuchacze entuzjastycznie odpowiadali. Dzieci mogły się przekonać, że dzięki czytaniu można zdobyć wiedzę o innych krajach i kulturach oraz, że książka łączy pokolenia.