O szkole
Dwunastka zaprasza
Zapraszamy do obejrzenia filmu „Dwunastka zaprasza”
Nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, organizowanej przez Instytut Książki, której celem jest propagowanie czytelnictwa, języka polskiego oraz polskiej książki. Należy podkreślić, że w/w kampania społeczna kładzie szczególny nacisk na upowszechnianie wspólnego, rodzinnego czytania już od pierwszych miesięcy życia dziecka, aby stało się ono nieodłącznym elementem życia rodzinnego. Uczniowie otrzymali wyprawkę czytelniczą, w skład której wchodzą:
- „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, m.in.: M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry, Twardowskiego, Terakowskiej i innych, w opracowaniu graficznym wybitnej ilustratorki Iwony Chmielewskiej;
- „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” – broszura, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów podpowiadającym, jak wspierać dziecko w nauce czytania, jak również zbiorem pomysłów na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki.
Na zajęciach przypomnieliśmy sobie również, jakie korzyści niesie za sobą regularne czytanie. Pierwszoklasiści mieli także okazję zapoznać się z nowościami wydawniczymi, zakupionymi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Wisienką na torcie była możliwość ich wypożyczenia.
Ukoronowaniem Tygodnia z książkami Kornela Makuszyńskiego było zorganizowanie wystawy, na której prezentowane były prace wykonane przez uczniów w ciągu tego tygodnia. Wystawa stanowiła piękną dekorację sali gimnastycznej podczas VIII Siedleckiej Międzyszkolnej Korneliady. Również tego dnia uczniowie mogli wykazać się inwencją twórczą i kreatywnością, przebierając się za ulubioną postać z książek naszego patrona. Ósmoklasiści, w ramach zajęć bibliotecznych, weryfikowali swoją wiedzę, układając z rozsypanych wyrazów tytuły znanych książek. Po tygodniu zmagań intelektualnych i manualnych wszyscy czuliśmy satysfakcję i zadowolenie z wykonanych zadań. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wkład i zaangażowanie!
W czwartek, w ramach Tygodnia z książkami Kornela Makuszyńskiego, uczniowie mieli za zadanie ocenić prawdziwość podanych zdań. Stopień trudności dostosowany był do wieku, dlatego też uczestnikom udało się wywiązać z powierzonego zadania. Aby urozmaicić zadanie i wprowadzić element zabawy, pytania zostały zapakowane w jajka niespodzianki i koperty.
Agata Zdankowska, Aneta Gomza
Drugiego dnia uczniowie klas 1-3 mieli okazję zapoznać się z niesamowitym humorem naszego patrona, słuchając utworów o przygodach Koziołka Matołka, o małpce Fiki Miki, czy sprytnym szewcu Skubie, który pokonał smoka. Tym razem, w rolę lektorów wcielili się nauczyciele bibliotekarze oraz niezastąpiony Mateusz Kalman - uczeń klasy 8c.
Wśród uczniów klas starszych głośne czytanie odbywało się na wybranej lekcji.
W drugiej części dnia każda klasa miała do wykonania prace plastyczne. I tak: klasy pierwsze ozdabiały podkowy, klasy drugie musiały wymyśleć nazwę dla siebie, opierając się na twórczości Makuszyńskiego, trzecioklasiści dekorowali maski Koziołka – z tego zadania wywiązali się na szóstkę. Czwartoklasiści zrobili ozdobne ramki do przygotowanych wcześniej cytatów patrona. Klasy piąte i szóste musiały wykazać się, oprócz kunsztu plastycznego, umiejętnościami pisarskimi, bowiem mieli do przygotowania komiks na podstawie powieści Makuszyńskiego. Szóstoklasiści musieli stworzyć Kartkę dla Jubilata, zaś najstarsi mieli do przygotowania gazetki na temat zekranizowanych utworów patrona.
Prace zostaną zaprezentowane na wystawie podczas Korneliady.
Wszystkim artystom bardzo dziękujemy!
Agata Zdankowska, Aneta Gomza
„Każda książka jest żywym stworzeniem ... Każda ma duszę i każda ma serce."
„Szatan z siódmej klasy"
Zgodnie z tradycją naszej szkoły, od 14 marca, rozpoczął się w naszej szkole Tydzień z książkami Kornela Makuszyńskiego. Pierwszego dnia uczniowie obejrzeli wystawę poświęconą życiu i twórczości patrona oraz mieli możliwość zapoznania się z różnymi wydaniami jego dzieł, i tych starszych i najnowszych - zakupionych dzięki funduszom z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Następnie mogli zweryfikować świeżo nabytą wiedzę poprzez gry i zabawy. Klasy pierwsze rozwiązywały wspólnie krzyżówkę, klasy drugie miały za zadanie wymyśleć nazwę dla siebie, inspirując się twórczością Kornela Makuszyńskiego, zaś trzecioklasiści i starsi musieli z rozsypanych wyrazów ułożyć tytuły książek. Element rywalizacji uatrakcyjnił wykonanie zadania i podgrzał emocje wśród uczestników!
Agata Zdankowska. Aneta Gomza